korte terugblik op onze rondreis

5 maart 2008 - Kalutara, Sri Lanka

Eindelijk een bericht vanuit het prachtige Sri Lanka. Eindelijk omdat het uploaden van de foto's 3 uur heeft geduurd en het nu 23.00 uur is (besteed dus maar extra aandacht aan het bekijkn van de foto's, dan was het niet voor niets). Ik zit in het kantoor van de hotelmanager, achter zijn PC, dit bericht te tikken.

De reis naar Sri Lanka heeft langer geduurd dan verwacht. We zijn op tijd vertrokken maar anders dan Martinair ons heeft doen geloven was de tussenstop niet alleen van technische aard. Iedereen moest uitstappen en later weer inchecken. Het mooie is dat we nu ook in Oman zijn geweest, al was het maar 1,5 uur.

Eenmaal goed opweg was er een probleem met de wc aan boord en dus zijn we omgekeerd. Al voor we weer in Oman waren is het probleem opgelost en er was nog voldoende pieterolie om naar Sri Lanka te vliegen.

Op het vliegveld in Colombo zijn we opgehaald door onze chauffeur "Tila" en afgereist naar Habarana. We logeerde in een prachtig hotel, met een mooie ruime kamer en een schitterende omgeving. En natuurlijk onze eerste kennismaking met de Sri Lankaanse keuken. Veel curries en very hot, maar ook zeer lekker. Drie keer per dag curries in een grote variatie en meestal erg lekker.

De volgende dag zijn we vroeg vertrokken voor een bezoek aan Sigiriya, we hebben de rots tot aan de top beklommen, prachtig. 's Middags naar Polonnaruwa, de oude koningsstad met zeer indrukwekkende Boedha beelden, daar wordt je stil van. De overnachting weer in Habarana.

De volgende dag via Dambulla naar Kandy. Voor Dambulla hebben we een batik atelier bezocht, erg arbeidsintensief. In Dambulla hebben we de grottempels bezocht, onvoorstelbaar! Onderweg naar Kandy hebben we een kruidentuin bezocht en terplekke een massage gekregen met speciale aandacht voor onze kuiten. Na Sigiriya waren die knetterhard. In de namiddag hebben we in Kandy traditionele dansen gezien en daarna de tandtempel bezocht. Hier ligt in een schitterende schrijn van goud, een tand van Sidartha (Boedha). Deze is maar drie keer per dag te zien als de deuren open gaan, onze gids drukte ons gewoon naar voren, we waren net op tijd. Vele mensen na ons hebben niets gezien.

Erg veel militairen voor de veiligheid, er is bij deze tempel 10 jaar geleden een zware bomaanslag geweest.

In Kandy verbleven we aan de oever van een rivier, waarop we tijdens het eten van curries op uitkeken.

Vanmorgen hebben we de botanische tuin bezocht, AnneMarie heeft daar een galblaas aanval gehad, maar dat is nu weer onder controle. Vanmiddag een theeplantage bezocht. We hebben afgezien van het plan om vanacht om 24.00 uur te vertrekken voor een tocht naar Adam's Peak we gaan direct naar Tangerine beach.

Foto’s

3 Reacties

  1. Wien:
    5 maart 2008
    Bedankt voor dit stukje tekst! En voor de foto's pa. Het uploaden duurde drie uur, nou, het kijken wel vier! :-p Zeg maar tegen die galblaas van mamma dat die zich koest moet houden. Hier alles goed. Genietze in Tangerine Beach!
  2. Ellen:
    5 maart 2008
    Hoi!
    Wat leuk om wat van jullie te lezen en te zien!
    Klinkt super. Hier is alles goed, wij hebben een goede vakantie gehad, Annick en Lars hebben genoten van het vliegen (wij hoefden niet steeds in en uit het vliegtuig en de wc deed het ook gewoon, Lars vond het doortrekken wel erg eng!!). Ik ga nog even naar jullie foto's kijken. Geniet maar samen.
    ps. stomme galblaas...
    Liefs van Ellen
  3. Hans:
    6 maart 2008
    Wien:
    Fijn dat alles goed gaat. Geef de honden maar een extra knuffel.
    Ellen:
    We zijn blij dat het jullie goed is gegaan op reis, wij genieten volop.
    Galblaas heeft niet meer van zich laten horen na die ene dag.